Üye Olmak İçin Tıklayın

Hoşgeldin, Kayıtsız Üye.

Teknik Paylaşım Platformu, teknik içerikli bilgi ve tecrübelerin paylaşımı için teknik elemanlar tarafından hiçbir maddi çıkar söz konusu olmadan kurulmuştur.
Sizde Teknik Paylaşım Platformundan daha faydalı bir şekilde yararlanmak istiyorsanız ÜYE OLUNUZ
Üye olmak için veya forum hakkında yardım almak için TIKLAYINIZ

TEKNİK VİDEOLAR TEKNİK DOSYALAR TEKNİK RESİMLER OYUN PORTALI ÇEVRİMİÇİ UYGULAMALAR
Bilgisayar ve Donanım Bilgisayar ve donanımla ilgili her türlü bilgi paylaşımı yapılan alandır

Konu Bilgileri
Konu Başlığı Hata Kodu ve Kaynağı
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1326

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Konu Araçları Arama Stil
Eski 18-02-09, 17:53   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Süper Admin
 
Teknik Adam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
SponsorElektrohaber.net
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Üye No: 2
Mesaj Adedi: 751
Konu Adedi: 686
Seviye 24 [♥ Bé-Yêu ♥]
Aktiflik: 0 / 594
Güç: 250 / 20903
Deneyim: 77%

Teşekkür Grafikleri
Teşekkür: 1
82 Mesajına 188 Teşekkür edildi
Puan Grafiği
Rep Puanı: 362
Rep Derecesi :
Teknik Adam is just really niceTeknik Adam is just really niceTeknik Adam is just really niceTeknik Adam is just really nice
Destek İçin

Bu sitenin reklam gelirleri tamamıyla sitenin host masraflarına gitmektedir,bu amaçla reklam vermek için Bannera TIKLAYINIZ ElemaN
Ek Bilgiler
Hata Kodu ve Kaynağı



HATA KODU,HATA KAYNAGI

100 - 199 ANAKART

200 - 299 HAFIZA CIPI HATASI (RAM VEYA CACHE MEMORY)

300 - 399 KLAVYE

400 - 499 TEK RENK(MONOKROM) GRAFIK (EKRAN KARTI)

Z500 - 599 RENKLI GRAFIKSEL HATA(EKRAN KARTI)

600 - 699 DISKET SURUCU VEYA ADAPTORU

700 - 799 MATEMATIKSEL ISLEMCI

900 - 999 PARALEL PRINTER PORTU

1000 - 1099 IKINCIL PRINTER PORTU

1100 - 1299 ASENKRONIZE ILETISIM KAYNAGI VEYA BAGLANTI NOKTASI

1300 - 1399 OYUN PORTU

1400 - 1499 RENKLI PRINTER

1500 - 1599 SENKRONIZE ILETISIM KAYNAGI VEYA BAGLANTI NOKTASI

1700 - 1799 HARD DISK VEYA ADAPTORU

1800 - 1899 XT SISTEM GENISLEME YUVASI

2000 - 2199 IKIYONLU ILETISIM ADAPTORU

2400 - 2599 EGA GRAFIK KARTI (MCA)

3000 - 3199 LAN (YEREL NETWORK)

4800 - 4999 IC(INTERNAL)MODEM

7000 - 7099 Phoenix BIOS

7300 - 7399 3.5" Disket Surucu

8900 - 8999 MIDI ADAPTOR

11200 - 11299 SCSI ADAPTOR

21000 - 21099 SCSI Fixed Disk VE DENETLEYICI

21500 - 21599 SCSI CD-ROM SISTEM

Genel Durma Hataları

Genel Durma Hataları

Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.

Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme

1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.


2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3. adıma geçin.

Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin. Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama yazılımını çalıştırmayı deneyin.

Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma ile irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğrenin.


3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın ("Yardım isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.


4. Başlat'ı, Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in altında) seçeneğini tıklayın.


5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu olduğundan emin olun.

HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi' ni ziyaret edin.


6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler, modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya kaldırın.

o Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol edin


o Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı güvenli modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.

Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazın.

7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi'ni ziyaret edin.

Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj "Dur: 0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapın.

8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.


9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.


10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat kurun.


11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.


12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi 'ne gidin.

13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın. Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma seçeneğini seçin ve ENTER'a basın.




Belirli Durma Hataları

Bazı durma hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler. Bu bölümde belirli durma hatalarında, aldığınız mesajın türüne göre sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.

Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları

Hata Numarası Açıklayıcı Metin

0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED

0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları genel donanım hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Donanım Arızalarından Kaynaklanan Hatalar konusunda anlatılan adımlara bakın.

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Yazılım ve aygıt sürücüsünden kaynaklanan durma hatalarını gidermek

1. Durma mesajında belirtilen sürücünün Windows Donanım Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

2. Durma mesajında belirtilen sürücüyü yükleme ortamınızdaki daha iyi bir kopyasıyla veya üreticiden edineceğiniz güncelleştirilmiş bir sürümü ile değiştirmeyi deneyin.


3. Durma mesajında belirtilen sürücüyü veya yeni yüklenen sürücüleri devre dışı bırakın.

4. Windows XP Professional ile birlikte verilmeyen bir video sürücünüz varsa, onun yerine standart VGA sürücüsünü veya Windows XP ile birlikte verilen uyumlu bir sürücüyü kullanmayı deneyin.

5. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları kaldırın.

6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

7. Eğer hata, bilgisayarınıza RAM ekledikten hemen sonra oluştuysa, sayfalama dosyası hasar görmüş veya yeni RAM bozuk ya da uyumsuz olabilir. Bu durumda, Pagefile.sys dosyasını silin ve sistemin RAM yapılandırmasını eski haline getirin.

Dosya sistemi hataları

Hata Numarası

Açıklayıcı Metin

0x00000023

FAT_FILE_SYSTEM

0x00000024

NTFS_FILE_SYSTEM





Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Dosya sistemi durma hatalarında sorun giderme

1. Küçük bilgisayar sistemi arabirimi (SCSI) bağdaştırıcısı kullanıyorsanız, donanım satıcınızdan en yeni Windows XP Professional sürücüsünü edinin, SCSI aygıt için eşleme görüşmesini devre dışı bırakın, SCSI zincirinin doğru bir şekilde sonlandırıldığından emin olun ve aygıtların SCSI ID'lerini kontrol edin. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

2. Entegre aygıt elektronikleri (IDE) aygıtlar kullanıyorsanız, kart-üzerinde IDE bağlantı noktasını sadece Birincil olarak tanımlayın. IDE aygıtların Master/Slave/Only ayarlarını kontrol edin. Sabit disk hariç tüm IDE aygıtları kaldırın. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları devre dışı bırakın veya kaldırın.

4. Dosya sisteminin bozulup bozulmadığını anlamak için Chkdsk /f komutunu çalıştırın. Windows XP Professional Chkdsk komutunu çalıştıramıyorsa, sürücüyü Windows XP Professional işletim sistemini kullanan başka bir bilgisayara bağlayın ve sürücü üzerinde Chkdsk komutunu o bilgisayardan çalıştırın.

Tablo 3 Donanım Arızaları ile ilgili hataları

Hata Numarası

Açıklayıcı Metin

0x0000001E

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

0x0000000A

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000007B

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000007F

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

0xC0000218

UNKNOWN_HARD_ERROR





Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları yazılım ve aygıt sürücüsü hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Yazılım ve Aygıt Sürücüsü Hataları konusunda anlatılan adımlara bakın.

Bu kitabın önceki bölümlerinde yer alan Genel Durma Hataları konusundaki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Donanım arızaları ile ilgili durma hatalarında sorun giderme

1. Bilgisayarınızdaki aygıtların Windows Hardware Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış sürücülere sahip olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

2. Üretici firmanın donanımınız için kullanabileceğiniz sürücü güncelleştirmeleri çıkarıp çıkarmadığını kontrol edin.

3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları güncelleştirin.

4. Soruna neden olan öğeyi bulabilmek için önemli olmayan donanım ve yazılımları kaldırın.

5. Windows XP'yi yeni bir klasöre yükleyin. Soruna neden olan sürücüyü bulabilmek için sürücüleri sırayla ekleyin ve yeniden başlatın.

6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

Hata Mesajı Almaya Devam Mı Ediyorsunuz?

Bazı ender durumlarda, Windows XP Professional'i kaldırıp işletim sisteminizi eski haline getirmeniz gerekebilir.

Windows XP'yi kaldırmak için

§ Başlat'ı, Denetim Masası'nı, Program Ekle Kaldır'ı tıklayın.

§ Windows XP Professional'i tıklayın ve Kaldır seçeneğini seçerek ekranınızda beliren talimatları uygulayın.




Genel Durma Hataları

Genel Durma Hataları

Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.

Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme

1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.


2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3. adıma geçin.

Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin. Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama yazılımını çalıştırmayı deneyin.

Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma ile irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğrenin.


3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın ("Yardım isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.


4. Başlat'ı, Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in altında) seçeneğini tıklayın.


5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu olduğundan emin olun.

HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi' ni ziyaret edin.


6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler, modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya kaldırın.

o Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol edin


o Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı güvenli modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.

Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazın.

7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi'ni ziyaret edin.

Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj "Dur: 0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapın.


8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.


9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.


10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat kurun.


11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.


12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi 'ne gidin.

13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın. Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma seçeneğini seçin ve ENTER'a basın.




Belirli Durma Hataları

Bazı durma hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler. Bu bölümde belirli durma hatalarında, aldığınız mesajın türüne göre sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.

Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları

Hata Numarası Açıklayıcı Metin

0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED

0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları genel donanım hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Donanım Arızalarından Kaynaklanan Hatalar konusunda anlatılan adımlara bakın.

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Yazılım ve aygıt sürücüsünden kaynaklanan durma hatalarını gidermek

1. Durma mesajında belirtilen sürücünün Windows Donanım Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

2. Durma mesajında belirtilen sürücüyü yükleme ortamınızdaki daha iyi bir kopyasıyla veya üreticiden edineceğiniz güncelleştirilmiş bir sürümü ile değiştirmeyi deneyin.

3. Durma mesajında belirtilen sürücüyü veya yeni yüklenen sürücüleri devre dışı bırakın.

4. Windows XP Professional ile birlikte verilmeyen bir video sürücünüz varsa, onun yerine standart VGA sürücüsünü veya Windows XP ile birlikte verilen uyumlu bir sürücüyü kullanmayı deneyin.

5. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları kaldırın.

6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

7. Eğer hata, bilgisayarınıza RAM ekledikten hemen sonra oluştuysa, sayfalama dosyası hasar görmüş veya yeni RAM bozuk ya da uyumsuz olabilir. Bu durumda, Pagefile.sys dosyasını silin ve sistemin RAM yapılandırmasını eski haline getirin.

Dosya sistemi hataları

Hata Numarası

Açıklayıcı Metin

0x00000023

FAT_FILE_SYSTEM

0x00000024

NTFS_FILE_SYSTEM





Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Dosya sistemi durma hatalarında sorun giderme

1. Küçük bilgisayar sistemi arabirimi (SCSI) bağdaştırıcısı kullanıyorsanız, donanım satıcınızdan en yeni Windows XP Professional sürücüsünü edinin, SCSI aygıt için eşleme görüşmesini devre dışı bırakın, SCSI zincirinin doğru bir şekilde sonlandırıldığından emin olun ve aygıtların SCSI ID'lerini kontrol edin. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

2. Entegre aygıt elektronikleri (IDE) aygıtlar kullanıyorsanız, kart-üzerinde IDE bağlantı noktasını sadece Birincil olarak tanımlayın. IDE aygıtların Master/Slave/Only ayarlarını kontrol edin. Sabit disk hariç tüm IDE aygıtları kaldırın. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları devre dışı bırakın veya kaldırın.

4. Dosya sisteminin bozulup bozulmadığını anlamak için Chkdsk /f komutunu çalıştırın. Windows XP Professional Chkdsk komutunu çalıştıramıyorsa, sürücüyü Windows XP Professional işletim sistemini kullanan başka bir bilgisayara bağlayın ve sürücü üzerinde Chkdsk komutunu o bilgisayardan çalıştırın.

Tablo 3 Donanım Arızaları ile ilgili hataları

Hata Numarası

Açıklayıcı Metin

0x0000001E

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

0x0000000A

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000007B

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000007F

UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

0xC0000218

UNKNOWN_HARD_ERROR





Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları yazılım ve aygıt sürücüsü hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Yazılım ve Aygıt Sürücüsü Hataları konusunda anlatılan adımlara bakın.

Bu kitabın önceki bölümlerinde yer alan Genel Durma Hataları konusundaki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Donanım arızaları ile ilgili durma hatalarında sorun giderme

1. Bilgisayarınızdaki aygıtların Windows Hardware Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış sürücülere sahip olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

2. Üretici firmanın donanımınız için kullanabileceğiniz sürücü güncelleştirmeleri çıkarıp çıkarmadığını kontrol edin.

3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları güncelleştirin.

4. Soruna neden olan öğeyi bulabilmek için önemli olmayan donanım ve yazılımları kaldırın.

5. Windows XP'yi yeni bir klasöre yükleyin. Soruna neden olan sürücüyü bulabilmek için sürücüleri sırayla ekleyin ve yeniden başlatın.

6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

Hata Mesajı Almaya Devam Mı Ediyorsunuz?

Bazı ender durumlarda, Windows XP Professional'i kaldırıp işletim sisteminizi eski haline getirmeniz gerekebilir.

Windows XP'yi kaldırmak için

§ Başlat'ı, Denetim Masası'nı, Program Ekle Kaldır'ı tıklayın.

§ Windows XP Professional'i tıklayın ve Kaldır seçeneğini seçerek ekranınızda beliren talimatları uygulayın.


"Menfaatçiler kuş gibidir; yerde elinizden beslenir, uçunca başınıza pislerler"

Teknik Adam isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
..:: Sitemize Destek İçin Reklam Verebilirsiniz ::..
..:: Reklam Alanı ::..
PAYLAŞIMLARIN DEVAMI İÇİN SİTE İÇERİSİNDEKİ REKLAMLARA TIKLAYINIZ
..::: TEKNİK PAYLAŞIM PLATFORMUNDAKİ BU KONUYU BEĞENDİYSENİZ ARKADAŞINIZLA PAYLAŞABİLİRSİNİZ ::..
ElemaN Yollayabilirsin Dedi!
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Yeni Konu aç Cevapla

Bookmarks

Etiket
hata, kaynagi, kodu


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Araçları Arama
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Kategori Başlıkları Cevaplar Mesajlara Cevaplar
Hata Arıza Arama ders notu ElemaN Elektronik Devre Şemaları 8 03-02-11 10:34
Hata Türü ve Etkileri Analizi (FMEA) starter Teknik E-Kitaplar 0 06-12-08 09:38
Xp Hata Raporlamayı İptal Edin ElemaN Windows 0 07-05-08 11:26
Pc Hata Kodları ElemaN Windows 0 03-04-08 15:22


Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 02:50 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 RC2
© ELEKTROFORUM.net ™
Protected by Cracker By ElemaN
Bu web sitesini kullanmanız Kullanım Koşulları'nı onayladığınız anlamına gelmektedir.
Copyright © 2008 - 2018 - elektroforum.net
Açılan konular, yazılan mesajlar sahiplerinin sorumluluğu altındadır.

Eğitim ve Ögretim Genel


Flash Oyun Portalı

Teknik Haber Paylaşım Portalı

ELEKTROFORUM forum sitesi olduğundan üyelerimizin açmış olduğu konular onay almadan yayınlanmaktadır.Forumumuzdaki tüm dosyalar tanıtım amaçlı olarak paylaşılmakta olup forum bünyesinde kullanımı lisans gerektiren dosya barındırılmamaktadır.Tanıtım amaçlı dosyaları bilgisayarınızda 24 saatten fazla tutmanız T.C yasalarına göre suç sayılır.Hakkının ihlal edildiğini düşünen hak sahibi,şahıs veya şirketin bize bildirmesi durumunda,ihlal unsuru içerdiği tesbit edilen dosyalar yayından derhal kaldırılacaktır. 5846 sayılı kanunun 25. maddesinin ek 4. maddesine göre hakkı ihlal edilen kişi yada şirketler öncelikle ihlalin durdurulmasını istemek zorundadır.Sitemizi kullanan üyelerimiz bu kuralları kabul etmiş sayılır.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219