Üye Olmak İçin Tıklayın

Hoşgeldin, Kayıtsız Üye.

Teknik Paylaşım Platformu, teknik içerikli bilgi ve tecrübelerin paylaşımı için teknik elemanlar tarafından hiçbir maddi çıkar söz konusu olmadan kurulmuştur.
Sizde Teknik Paylaşım Platformundan daha faydalı bir şekilde yararlanmak istiyorsanız ÜYE OLUNUZ
Üye olmak için veya forum hakkında yardım almak için TIKLAYINIZ

TEKNİK VİDEOLAR TEKNİK DOSYALAR TEKNİK RESİMLER OYUN PORTALI ÇEVRİMİÇİ UYGULAMALAR
Bilgisayar ve Donanım Bilgisayar ve donanımla ilgili her türlü bilgi paylaşımı yapılan alandır

Konu Bilgileri
Konu Başlığı Ekran Kartı Hızaşırtma
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1450

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Konu Araçları Arama Stil
Eski 13-04-09, 23:37   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Kurucu α∂мιη
 
ElemaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
SponsorElektrohaber.net
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Üye No: 1
Mesaj Adedi: 45.612
Konu Adedi: 7147
Seviye 102 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Aktiflik: 3792 / 3792
Güç: 15204 / 88919
Deneyim: 13%

Teşekkür Grafikleri
Teşekkür: 69
1074 Mesajına 3345 Teşekkür edildi
Puan Grafiği
Rep Puanı: 6218
Rep Derecesi :
ElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond repute
Destek İçin

Bu sitenin reklam gelirleri tamamıyla sitenin host masraflarına gitmektedir,bu amaçla reklam vermek için Bannera TIKLAYINIZ ElemaN
Ek Bilgiler
ElemaN - MSN üzeri Mesaj gönder ElemaN - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart Ekran Kartı Hızaşırtma



Daha Performanslı ve daha Hızlı bir ekran Kartınız olsun ister misiniz?
Hemen hepimizin bilgisayar almaya kalktığımızda ilk seçtiğimiz parçalardan biri de ekran kartıdır.Hele bir de oyun tutkunu iseniz daha sonra işlemci, bellek ve sabit diske bakarak bilgisayarımızın parçalarını seçmeye çalışırız.Yeni bir bilgisayar aldığınızda en çabuk eskiyen donanım bileşeni ekran kartıdır. Oyun üreticileri, daha fazla işlem gücü gerektiren modellemeler yapmaya devam ettikçe ekran kartları yenilenmeye devam ediyor. Ekran kartlarımızı daha çok nasıl hızlandırırız veya performansını artırırız işte bu makalede bunu incelemeye çalıştım.Umarım keyifle okursunuz.
Ekran kartınızı sekiz değişik şekilde hızlandırabilirsiniz.
Birincisi yol
Bir ekran kartını standart hızının üzerinde çalıştırmak için iki farklı yöntem kullanılabilir. Bunlardan ilki grafik işlemcinin hızını artırmak, diğeri ise kart üzerindeki bellek modüllerini hızlandırmaktır. Yani işlemciler için başvurulan yöntemler, teorik olarak ekran kartları için de geçerli. Ancak pratikte, aralarında çok büyük farklar olduğu da açıkça ortada.
İşte şimdi ekran kartınızı nasıl overclock edeceğinizi anlatalım..Bunu da yapmak için çeşitli programlar var.Kartınıza göre değişebilir. Ati yada nvidia. Ekran kartını O/C yapmak. Overclock işlemi için, her şeyden önce özel “tweak” yazılımlarından (Riva Tuner ya da Rage 3D gibi) birisine sahip olmanız gerekli. Bu tip yazılımlar, sürücülerde bulunmayan bazı ayarların ortaya çıkmasını sağlarlar. Örneğin çekirdek hızını ve bellek hızını değiştirmemizi sağlayan ayarlara, bu yazılımların yardımıyla ulaşabiliriz. “Tweak” yazılımlarını, internet üzerinde yapacağınız küçük bir arama sonucunda ücretsiz olarak sabit diske indirmeniz mümkün.
Aşağıdaki programlardan kartınıza uygun bir program kullanarak ekran kartınıza hızaşırtma yapabilirsiniz.
a) -ASUS SmartDoctor
Asus tarafından, Asus grafik kartları için geliştirilen SmartDoctor ile grafik kartınızın AGP Power Level Monitoring, Overheated protection, Smartcooling technology, Manual Overclocking, Fan RPM Monitoring gibi özelliklerden yararlanabilirsiniz...

b) -ATI Tray Tools
ATI Radeon işlemcili ekran kartlarının en derin özelliklerine erişmek için yetenekli bir yardımcı olan ATI Tray Tools ATI Radeon işlemcili ekran kartları için çok iyi bir overclock ve ince ayar uygulaması için ATI Tray Toolsu kullanımına bakalım.

Ati tool'u sistemimize kurduktan sonra çalıştırdığımızda karşımıza programın gördüğünüz arayüzü çıkıyor.Normalde ekran kartların değerleri default değerlerinde ve bunu overclock etmek için hem ram hemde core-gpu (çekirdek)hızlarını yükseltiyoruz.Tabi bunuda aynı cpu overclock'undaki gibi yavaş yavaş deneyerek yapıyoruz.
c) -RivaTuner
ATI ve NVIDIA işlemcili ekran kartlarına ince ayar ve overclock için kullanabileceğiniz RivaTuner,
Nvidia kartlarda da çeşitli programlar var.Riva tuner,coolbits vs.gibi. Ben en pratik olanından bahsedeceğim.Yani coolbits'den.coolbits bir reg dosyası olup üzerine tıklandığında windowsumuzun (registry) kayıt defterine yerleşince nvidia ekran kartı sürücümüzün ayarlar bölümüne


Clock frequencies adı altında bir seçenek eklenecek.Buradan ram ve core hızlarını ayrı ayrı ayarlamamız mümkün.
Coolbits size yeterli gelmeyebilir.O zaman farklı programlar deneyebilirsiniz.
d)-PowerStrip
Ekran kartlarına overclock ve ince ayar yapmak için vazgeçilmez yardımcımız olan PowerStrip.
Daha başka programlarda elde edebilirsiniz.

İkinci bir yol:
Ekran kartların güncel driverlerini kullanmak. Güncel sürücüleri kullanmamın faydası hem ekran kartınızı hızlandırır hem de bazı oyunlarda sorunlarınız varsa giderir veya oyunlarda size fazladan performans ve hız sunar. Burada dikkat etmeniz gereken bir durum var yeni driverleri yüklemeden önce eski sürücüleri muhakkak bilgisayardan kaldırın.
Kartınızın yanındaki CD'den çıkan sürücülerin satın aldığınız anda bile modası geçmiş olacaktır. ATI ve NVIDIA yeni sürücülerde, oyundan gelen komutların kart tarafından nasıl işleneceği konusunda yeni yöntemler göstermekte. Hatta belli oyunların daha iyi çalışması için oyun üreticisiyle yapılan gizli ortaklıklar ve kod işleyişinin geliştirilmesi sürekli bir tartışma konusu olmakta.
Bu nedenle, ekran kartı sürücülerinizi, üreticinin sitesini her ay kontrol ederek güncel tutmanızda büyük fayda var. Yeni sürücüler, Drivers sayfasından kullanıcılara sunuluyor. Fakat, özellikle ekranda yanlış renklendirilen, hatalı gösterilen pikseller, şekiller gibi sorunlar yaşayanlar, temiz bir kurulum yapmalı. Bunun için, Denetim Masası’ndaki Program Ekle/Kaldır menüsünden, ekran kartı sürücüsünü bulup kaldırdıktan sonra sistem yeniden başlatılmalı. Eğer böyle bir sürücü listelenmemişse, Windows kendi sürücülerini kullanıyor demektir. Yeni sürücüler hemen kurulabilir
Sonuç olarak kartla beraber evinize geldiğinizde, en yeni sürücüleri internetten indirip kurmanızı öneririz. Yeni oyunların özellikle eski sürücülerle sorun çıkarma huyları vardır. Aynı durum Microsoft DirectX için de söz konusudur ve güncel sürümünün kurulu bulunması gereklidir.
Üçüncü Yol
Çizim işlemcisinin hangi DirectX kuşağını desteklediği. Peki hangi sürümü çalıştırdığınızı nasıl bileceksiniz. Bunun için Başlat menüsünden Çalıştır deyip DXDiag yazarak Tamam deyin. Karşınıza gelen DirectX Tanı Aracı’nda sürümle ilgili bilgi alabilirsiniz.
Ekran kartınız hangi directx destekliyorsa o directx kullanmak.Ekran kartınız son model bir kart ise sizde en son directx programını kullanmalısınız. Kartın DirectX desteği tarayıcıları kullanabilme yeteneğini belirliyor ve DirectX kuşağı yeniye geldikçe tarayıcıların daha karmaşık hesapları yapabilmesine olanak tanınıyor.
Şurası önemli ki, bir oyunun görüntülerine yalnızca kullandığı DirectX sürümüne bakarak değer biçemezsiniz. Örneğin, günümüzde kullanılan birçok etkiyi DirectX 8 tarayıcılarla yaparsanız, en üst düzey bir ekran kartı bile dizleri üstüne çökebilir. Oyun geliştiriciler olabildiğince düşük DirectX sürümlerini kullanarak daha geniş bir alıcı kitlesini kapsayabiliyorlar. Bir tarayıcı modelinin ne kadar hesaplama gücü gerektireceği her şeyden önce karmaşıklığına bağlı. Son olarak tüm kartların geriye doğru tam uyumlu olduğunu belirtelim. İleriye doğru uyumluluk konusunda ise tek sorun tepe (vertex) tarayıcılarda çıkıyor ve eğer olanaklıysa bunlara ilişkin hesaplamalar bilgisayarın merkezi işlemcisine (CPU) yaptırılıyor; ve ne yazık ki çok yavaş oluyor.
Genel anlamı ile ifade edecek olursak, DirectX programlarla (uygulamalar ve oyunlar) ile grafik kartınızı çalıştıran driverlar, ses ve diğer bilgisayar donanımları arasındaki bağlantıyı sağlayan bir arayüzdür. DirectX, 3D rendering (nesnelerin yüzeyinin doku ile örtülmesi ve bunlara renk, gölge ve tonlama verilerek gerçekçilik kazandırılması işlemi), video playback, capture, TV görüntüleme uygulamaları, joystick ve Mouse ara yüzleri, çoklu oyunlar ve daha fazlası gibi birçok önemli fonksiyonu yerine getirmektedir.
Mesela multiplayer bir oyun yapmaya çalıştığımızı düşünelim,eger DirectX kullanmazsak bilgisayarlar arasındaki iletişimi sağlayacak kodu da bizim yazmamız gerekir. Bu fazladan efor demek olur,ve de hata olasılığını artırır. Burada DirectX herseyi bizim yerimize yapar gibi de düşünmemek gerekir, ancak isleri önemli bir biçimde hafiflettiği ortadadır. DirectX bilgisayarın grafik donanımına doğrudan erişir,bu da uygulamalarımızın çok daha hızlı işlemesini sağlar.
Directx kullanmak .Basitçe tarayıcılar bir etkiyi matematiksel olarak tanımlıyor. Örneğin bir taşın ıslak görünmesini istiyorsanız, parlaklık etkisini, yansımaları, aydınlanmayı ve diğerlerini tanımlayan bir tarayıcı yazmanız yeterli. Çizim işlemcisi bu etkileri gerçek zamanlı hesaplamak için tarayıcıyı kullanıyor.
Geçmişte taş dokusunun üzerine, yeni bir yapay doku yerleştirerek yalancı yansımalar ve göz aldatmacasıyla tüm etkiler verilmeye çalışılıyordu. Elbette bu yeterince gerçekçi görünmüyordu. Günümüzde bu etkiler yüksek düzeyde gerçekçilikle yaratılabiliyor. Kısacası tarayıcılar her oyuna büyük oranda gerçekçilik ekliyorlar. Konu oldukça karmaşık olduğundan nasıl çalıştıklarına ilişkin en önemli noktaları açıklamakla yetineceğiz.
Şu DirectX kuşakları konusuna geri dönelim.
DirectX Teknolojisi: Ekran kartları büyük bir hızla gelişiyor ve hemen her kartın farklı özellikleri var. Programcıların da her kart için ayrı kod yazmaları mümkün olmadığına göre bütün kartların ve yazılımın anlaşabileceği ortak bir platforma ihtiyaç var. İşte bu boşluğu API (Application Programming Interface, Uygulama Programlama Arayüzü) dolduruyor. API, uygulamalarla onları çalıştıran donanımın anlaşmasını sağlıyor. Programlar kodlarını direk donanıma aktarmadan standart biçimde API`ye aktarıyorlar. Ekran kartının sürücü yazılımı da API`den aldığı bu standart kodları kartın kullanabilceği şekle çevirip karta ulaştırıyor. Oyunlarda en sık kullanılan iki API OpenGL ve Direct3D`dir.
DirectX 7 Sınıfı

Battlefield 1942 oyunu tümüyle DirectX 7 temeline oturuyor. Dokuların (texture) çok akıllıca kullanımıyla geliştiriciler oyun motorundan sonuna kadar yararlanmışlar, ama örneğin yaratılan dünya oldukça durağan ve değişken aydınlatma (dynamic lighting) kullanmak olanaksız. Bir başka ünlü DX7 oyunu ise Counter-Strike.
Quake 3 (OpenGL), Unreal, ve görece olarak yakın tarihli Battlefield 1942 gibi oyunlar bu kuşağa dayanıyor. Neredeyse tüm etkiler basit dokular kullanılarak oluşturulmuş. Dönüşüm ve aydınlatma (transformation and lighting,T&L) dışında bu kartlar programlanabilir değiller. Aslında bu dönem çizim işlemcilerinin bazıları, örneğin Intel'in tümleşik i865G veya ST Micro'nun Kyro II'si, donanımsal T&L desteği barındırmıyorlar.

DirectX 8 Sınıfı

Unreal Tournament 2003 birçok DirectX 8 tarayıcı etkisi kullanıyor. Sonuç olarak oyunun görüntüleri daha eski oyunlardan daha iyi ve oyun içindeki dünya oldukça canlı duruyor.
Çizim işlemcileri DirectX 8'den başlayarak programlanabilir duruma gelidiler. Burada dikkate alınması gereken iki etki var; tarayıcılar tarafından yapılan nokta (pixel) ve tepe (vertex), yani geometri hesaplamaları. DirectX 8'e birleşik birkaç farklı tarayıcı modelleri (SM) var ve farklı düzeylerde programlanabilirliğe sahipler (Nokta Tarayıcı (PS) 1.0, 1.1 ve 1.2 - DirectX 8, Nokta Tarayıcı 1.4 - DirectX 8.1). Başlarda tarayıcı programlarının karmaşıklığı oldukça sınırlıydı ama yeni tarayıcı modelleriyle beraber karmaşık işlevler arttı. Hem DirectX 8 hem de DirectX 8.1'in paylaştığı bir tek tarayıcı modeli var: Tepe (vertex) Tarayıcı 1.0.

Direct X 9 Sınıfı

Tarayıcıları sürekli kullanan ilk oyun FarCry diyebiliriz. DirectX 9 sağolsun ki, yüzeyler son derece gerçekçi, aydınlatma değişikliklerine güzel yanıt veriyor ve gölgeler inandırıcı geliyor. Oyundaki ortam gerçekten "yaşam bulmuş".
Microsoft'un şu anki 3 boyut API'si DirectX 9, tarayıcı programlamada önceki DirectX 8'den daha fazla özgürlük sunuyor ve daha uzun ve çokça karmaşık tarayıcılar yazılmasına izin veriyor. Aynı zamanda kayar-nokta veri modeliyle de (floating-point data model) ayrıntı hesapları çok daha kesin yapılabiliyor.
DirectX 9 aynı zamanda birkaç nokta (pixel) tarayıcı modeli (SM) de içeriyor. Bunlardan ilki, sonradan SM 2.0a ve SM 2.0b eklentileri yayınlanan, SM 2.0. modeli. SM 3.0 ise Direct X 9.0c ile gelen tümüyle yeni ve en güncel tarayıcı. Şu anda sadece NVIDIA'nın GeForce 6xxx dizisi kartlar SM 3.0 özelliklerini kullanabiliyorlar.
Aklımıza kazımamız gereken bir nokta, giriş düzeyi kartların çoğunun DirectX 9 desteği bulunmasına karşın, düşük işlem güçleri nedeniyle oynanabilir düzeyde resim hızları (frame rate) verememeleri Bazı durumlarda DirectX 9 desteği bazı işlevlerle kısıtlı da olabiliyor. Buna başlıca örnek Intel'in yeni i915G tümleşik görüntülü yongaseti (chipset). Çizim işlemcisi Tarayıcı Modeli 2.0 desteği sunarken (bu yongayı DirectX 9 destekli yapıyor), tüm tepe tarayıcı işlemlerini merkezi işlemci üzerine yıkarak, işlemci üzerindeki yükü çokça artırıyor.
OpenGL
DirectX'ten sonraki en ünlü 3B API'si ise OpenGL. DirectX'ten çok daha uzun süredir ortalarda ve birçok işletim sisteminde de desteği bulunuyor.
DirectX gibi OpenGL de sürekli düzeltiliyor, güncelleniyor ve yetenekleri artırılıyor. Yine DirectX gibi tüm ekran kartları tarafından destekleniyor. Dahası en yeni 3B özellikleri, asıl OpenGL standardında bulunmasa bile, OpenGL Uzantıları (extensions) adı altında eklenebiliyor. Sıklıkla çizim işlemcisi (graphics processor) üreticileri bazı uygulamalar ve oyunlardaki belirli etkileri desteklemek kendi OpenGL uzantılarını sürücülerine ekliyorlar. Çoğunluk eserde DirectX egemenliği sürse de, hala birçok oyun OpenGL için yazılmaya devam ediyor. Bunun en iyi örneklerinden birisi id Software tarafından yayınlanan Texan; hatta birçok başka kuruluş da, kendi eserlerinde kullanmak üzere, id Software'in 3B oyun motorunu lisanslamış bulunuyor..
Özetlersek DirectX 7.0 bize donanımsal T&L hızlandırması desteğini getirdi,8.0 versiyonuyla ise hayatımıza hem piksel hem de geometri seviyesinde programlanabilir shaderlar girdi. Bu programlanabilir shaderlar sayesinde görüntüler gerçeğe daha da yaklaştı. DirectX 9.0 ile bu shaderlar daha da geliştirildi.
Dördüncü Yol
CPU'nuzun ekran kartına dönme süresini azaltabilirsiniz.İşte bunun için de PCI Latency Tool diye bir programdan yararlanabilirsiniz.
PCI Latency Tool
Bu programı kullanıp, grafik kartınızın latency ayarlarını değiştirebiliyorsunuz. Normalde yüksek olan latency değerlerini düşürerek yapabilirsiniz. Mesela 248 olan latency değerini 64 yapıp bazı oyunlarda yaşanan "stutter", yani hareketli görüntülerdeki anlık donmaların önüne geçebilirsiniz. Oyunlarda, disk yüklemelerinden kaynaklanan yavaşlamaları hissedilir derecede azaltabilirsiniz. Program gerçekten işe yarıyor. Burada bahsedilen latency değeri'nin ramlerle ilgisi direkt olarak yok, burada sözü edilen latency degerleri CPU'nun IO devicelar arasindaki iş bölümü icin yaptiği latency degeri gibi bisi, bildigim kadariyla. Yani latency degerini düşürerek CPU'nun ekran kartina daha kısa aralıklarla dönmesi' soz konusu.
Eğer denemek istiyorsanız, bu programı bir deneyin derim. Bu arada ekran kartı ve Mönitor'ün bazı değerlerini değiştirmek için powerstrip programını da kullanabilirsiniz. Ben burada Powerstrip programı ile nasıl yapıldığını anlatmaya çalışayım.
Programı kurduktan sonra aşağıda gördüğünüz gibi options'tan adapters'e giriyorsunuz.

Adapters'ı seçince karşınıza bilgi ekranı gelecek.

İşte Radeon 9700Pro ve latency yani gecikme değeri. Tam 248! 32-64 civarı bir şey beklerken ne bulduk. Devam ediyoruz.
RAID konrtolcüsü ise 96 gecikme süresi almış.
İlk olarak RAID'i 32 ve ekran kartını da 80 yaptım. RAID ile ekran kartı yeni ayarlardan olumsuz etkilenmedi. Siz de kendi değerlerinizi bulmalısınız. Ekran kartı burada kritik, çünkü en yüksek gecikme değeri onda. Ben 80'den memnunum. Siz de bir oyunla benchmark yapın ve önce bu örnekte 248 iken deneyip sonucu kaydedin sonra da 80 ile deneyin. Baktınız FPS düşüyor o zaman daha yüksek bir değer girin; örneğin 120. 8'e bölünebilme şartı var. Bu şekilde hem ses sorununuzu hem de varsa diğer sorunlarınızı çözer hem de ekran kartının performansını fazla düşümezsiniz. Belki de hiç düşmez. Denemeniz gerek. Bir iki FPS için sistemin dengesini bozmak gereksiz.

Şimdi aynı ekranın tamamını görüyoruz. Burada üç yere bakacaksınız. Hepsi işaretli. Önce ayar yapabilmek için sağ alt köşedeki read only yazan kısmındaki işareti kaldırın. Sonra ekran kartına latency yazan yerden yeni değeri girin. Oklardan seçim yapabilirsiniz. Daha sonra diğer kartları görmek için sağ üst köşedeki oklardan diğer kartları seçin ve gecikme değerlerini görün. Fazla olan varsa 32'ye getirin. Bu çözüm nforce2'lerdeki ses sorunlarının da çözümüne katkıda bulunabilir. Nforce2'de APU için gecikme ayarı yok ama belki bu olayla, yaşanan ses sorunlarının ilişkisi olabilir. Denemesi bedava olduğundan bence sorun yaşıyorsanız bir bakın
Evet kısaca ekran kartına overclock'uda anlatmaya çalıştım.Tabi overclock hadisesi sadece bu kadar değil.Sizi ileriki dönemlerde bunlar tatmin etmeyebilirler.O zaman vmod (Voltaj modifikasyonu ) olaylarına da girmek isteyebilirsiniz.Bu farklı bir hadise .Her kartın, her boardun mod şekli farklı.
VMod :Voltaj modifikasyonunu kısaca açıklamaya çalışayım.
Yeni grafik kartlarının piyasaya çıkmasıyla birlikte bir çok kullanıcı bu pazarda kendilerini “terkedilmiş” gibi hissettiler ve belki de bir iki yıl önce aldıkları kartlarına bakakaldılar. Bununla birlikte bir çok bilgisayar meraklısı “overclocking”i keşfettiler ve bundan da oldukça fayda sağladılar. Kimisi grafik kartlarını suyla soğuturken kimileri de dev alüminyum heatsinkler ve iri bakır soğutucular kullanmayı tercih ettiler. Bazıları da elektrik yardımlı peltier’li soğutucuları, chilled water soğutucuları ve de gaz kompresörlü sistemleriyle 0’ın altındaki değerlere inerek extreme soğutmaları tecrübe ettiler. Peki insanlar bir overclock stabil olmayınca ne yaparlar? Daha fazla voltaj eklerler! İnsanları işlemcileri ve belleklerine voltaj eklerken görmüşsünüzdür, peki neden ekran kartlarına olmasın? Ekran kartlarına daha fazla voltaj verilerek yapılan O/C işlemine kısaca vmod denir.Voltaj modifikasyonu ile ilgili daha fazla bilgi için alakalı topiklerden takip etmenizi öneririm


Beşinci yol:
Biosta da bu işi yapabilirsiniz. Unutmamanız gereken ilk nokta, ekran kartlarının kendi grafik işlemcilerine ve bellek modüllerine sahip olduklarıdır. Yani bir ekran kartının hızını artırma işlemi CPU’dan bağımsız olarak gerçekleşir. Çünkü önemli olan, kart üzerindeki işlemci çekirdeğinin ve bellek modüllerinin hızlandırılmasıdır. Yani bu konunun CPU hızı ya da sistem bellek hızıyla pek bir ilgisi yok. Ama en kolay ve risksiz olnı Windows ortamında program kullanarak yapmaktır.Ekran kartımızın bios dosyasındaki voltaj değerleriyle oynamamız için yazılmış bir program olan nVidia BIOS Modifier,diğer ekran kartı bios editörlerinden farklı olarak,kartımızın işlemcisine verebileceğimiz voltaj seçeneklerinde 1.6,1.7 gibi uç seçenekleri de bulundurması.Çoğumuzun bildiği gibi diğer editörler en fazla 1.4 değerine izin vermekteler.Program bu yönüyle gerçekten harika.
buradan indirebilirsiniz: [Üzgünüz Linkleri Sadece Teknik Paylaşım Platformu Üyelerimiz Görebilir. Elektroforum'a Ücretsiz Üyelik İçin Tıklayınız!...]
Ekran kartı bios'u güncellemek ise normalde hiçbir zaman gerekli değildir. Zaten üreticiler de ekran kartları için resmi bios'lar yayınlamazlar. Ekran kartı bios güncellemeleri genellikle
Sistemi sorunsuz ve optimum performans ile kullanabilmek için öncelikle tüm bileşenler için en güncel aygıt sürücülerini (chipset, ekran kartı, ses, Ethernet, vs.) ve işletim sistemi güncellemelerini yüklemelisin. İşletim sisteminin performans arttırıcı ayarları (gereksiz hizmetleri ve görsel öğeleri devre dışı bırakmak gibi) faydalı olur. Bunların dışında ; sistemin güvenli ve sağlıklı çalışması için kaliteli bir PSU (standart sistemler için en az 300W) ve bileşenlerin fazla ısınmasını önleyecek tarzda soğutma önlemleri de unutulmamalıdır.
Eğer Asus anakart kullaniyorsanız, işiniz daha rahat ve kolay olacak asus anakartların bir özelliği olan PEG Link Mode özelliğini ( Bu özellik asusun bazı anakartlarında var özellikle PCI-e kullananlarda) kullanarak asus ekran kartını sizin yerinize hızlandırabilir.
Biosta Advanced - Chipset Menüsünden PEG Link Mode'yi seçip burada
Auoto (Tavsiye edilen)
Slow
Normal
Fast
Faster
Özelliklerinden birini seçip ekran kartınızı hızlandırabilirsiniz.
Altıncı yol
Bir oyundan alınacak performans, yalnızca grafik kartına değil, sistemin bütün bileşenlerine ve bunların birbirleriyle uyumlu bir şekilde çalışmalarına bağlıdır; ancak ekran kartı da 3d uygulamalarda çok büyük önem taşır. Anakart, HDD, ve sisteminizde kullandığınız ram'ler de hayati parçalardır.Bu parçaları iyi seçerseniz ekran kartınızda da işlemcinizde de daha iyi ve hızlı bir performans elde edebilirsiniz.
Ekran kartının ram miktarının onun performansını belirleyeceği ise oldukça çok düşülen bir hatadır. Yukarda saydıklarımızın dışında,Ekran kartının performansını belirleyen ana üç unsur vardır:
Ekran kartlarının performansını belirleyen bazı kriterler var.
1-GPU ile Hafıza arasındaki veri iletim kapasitesi (64bit 128 bit veya 256 bit ise ram’lerin veri yolu genişliği, ne kadar yüksek olursa GPU RAM arasında saniyede aktarılabilen veri miktarı o kadar yüksek olur
2-GPU nun çalışma frekansı
3-İş hattı sayısı gibi (İş hattı kavramı aslında basit. Birbirine bağlı görevleri, bekleme yapmadan hızlıca bitirmenize yarıyor yüksek olması demek paralel işlem kapasitesinin artması demek )
Ekran kartlarındaki bu iş hatlarının görevi nedir? Tamamen yazılımdan bağımsız bir özellik midir ? Bir başka değişle, oyunların yazılımsal olarak bu özelliği desteklemesi gerekir mi ?
Yine piksel shader, vertex shader gibi özelliklerde ekran kartlarında bulunuyor. Bunların görevleri kısaca nedir ?
Vertex Shader nedir?
Kısaca hatırlatmak gerekirse ekrandaki 3D cisimlerin yapı hesaplarını DirectX ile birlikte GPU'daki vertex shader motoru yapıyor. Vertexler, yani 3D cisimleri oluşturan üçgenlerdeki köşeler cismin ve dokuların koordinatları ışık bilgisi gibi bilgileri taşır. Vertex shader motoru sayesinde gerçek zamanlı gölgelendirmeler ve gerçekçiliği çok arttıran deformasyon efektleri yapılabiliyor
Pixel Shaderlar nedir?
Pixel shaderlar, pixelleri idare etmek için kullanılan komut setidir.
FSAA Ve AF
FSAA ve AF kısaltmaları 3B oyunlardaki görüntü kalitesini artırma konusunda karşımıza çıkıyor. FSAA kısaltması Tam Ekran Keskinliği Yumuşatma (full screen anti aliasing, full scene anti aliasing) için kullanılıyor ve oyun içindeki 3 Boyutlu cisimlerin kenarlarındaki keskinliği yumuşatmak için kullanılıyor. AF ise Eşyönsüzleştirme Süzmesi'nin (anisotropic filtering) kısaltması ve 3 Boyutlu cisimler üzerindeki dokuların daha az solgun, daha diri ve canlı görünmesini sağlayarak görüntü niteliğini geliştiren bir süzgeç. Hem FSAA hem de AF çizim işlemcilerine ağır yük getiriyor; özellikle beraber kullanıldıklarında.
Bu işlevler genellikle görüntü sürücüsü denetim panelinden etkinleştirilip, devre dışı bırakılabiliyor. Bazı oyunlar ise bu ayarları kendi bünyelerinde barındırıyorlar ve başka bir uygulamadan ek ayar yapmaya gerek kalmıyor. Bunun yanında kullandıkları oyun motorunun garip özellikleri nedeniyle bazı oyunların FSAA ile başı derde girebiliyor. Bu tür durumlarda FSAA'nın devre dışı bırakılması daha iyi oluyor, aksi durumda görüntüler bozuluyor.
Temeldeki yöntem aynı olsa da farklı üreticilerin ve farklı kart kuşaklarının arasında tekniğin uygulanma farkları bulunuyor. Daha eski olan veya güncel olup da düşük düzey olan ekran kartlarında FSAA genelde belli sınırlara kadar kullanılabiliyor; ya kartın başarımı bu tür karmaşık işlemler için yeterli olmuyor veya da kullandığı FSAA yöntemi yavaş oluyor veya günün şartlarına uymuyor. Hesap karmaşıklığı ve görüntü kalitesi açısından değişkenlik gösteren, değişik AF yöntemleri de bulunuyor.
FSAA ve AF'nin ikisi de çok fazla işlem gücü ve bellek veriyolu genişliği gerektiriyor. Bu nedenle hem ATI hem de NVIDIA çokça "uygunlaştırılmış" (optimised) yöntemler kullanıyor ve kartlarının hızlarını düşürmeden, görüntü niteliğini iyileştirmenin en iyi yolunu bulmaya çalışıyorlar. En ağır uygunlaştırmalar Eşyönsüzleştirme Süzmesi (AF) konusunda yapılıyor. Sonuç olarak oluşan resim kalitesinde "doğru ve gerçek olması gerekenle", "uygunlaştırılmış" arasındaki fark hissedilmeye başlanıyor. Ne yazık ki pazardaki bu iki büyük oyuncu ölçüm deneylerinde başı çekebilmek için, bu tarz ince ayar yöntemini çok fazla kullanıyorlar. Bunun sonucu olarak farklı sürücü sürümlerinde bile görüntü kalitesi değişebiliyor; hatta aynı ekran kartıyla.
Yedinci Yol
Dual Core CPU yani çift çekirdekli ve 64 bitli işlemciler.Merkezi işlemcinin ekran kartı başarımına bir parça etkisi olur. Her ne kadar çağdaş ekran kartları hiçbir işlem için merkezi işlemciye gereksinim duymasa da, sonuçta işlenmek üzere gönderilecek veri merkezi işlemci tarafından hazırlanmak durumunda. Ek olarak oyundaki yapay zeka ve seslerle de merkezi işlemcinin boğuştuğunu unutmayalım. Hızlı bir ekran kartından sınırlarına kadar yararlanabilmek için yeterli bir merkezi işlemciye de sahip olmanız gerektiğini unutmayalım.
Elbette bu kuramın tam tersi de geçerli - merkezi işlemciniz ne kadar "hızlı" olursa olsun, ekran kartınızın başarımı yetersizse kesinlikle iyi bir sonuç alamazsınız. Aynı durum bilgisayarın belleği (RAM) için de geçerli, yavaş veya kapasitesi az ise yine iyi bir sonuç beklememek gerekiyor. Sonuç olarak ayrı parçaların iyi bir dengeye oturtulması kesinlikle şart. Tek bir zayıf nokta bile bilgisayarınızı topal bırakacaktır. Görüntü arabirimini seçerken iyi ki yanlış yapabilme şansımız yok. Şu anki standart olan AGP 8x verianayolu (bus), gelecek yıllarda yerini PCI Express arayüzüne bırakacak.
Sekizinci yol;
Bu yol biraz zengin işidir paraya dayanan bir yoldur. Paranız varsa yeni çıkan bir ekran kartı alarak ekran kartınızın daha hızlı olmasını sağlayabilirsiniz. Burada da çeşitli seçenekler vardır.
1.Seçenek SLI destekli bir anakart ve yine SLI destekli iki adet ekran kartı alıp kullanmak.
2.Seçenek Bit değeri ve işhatı yüksek bir ekran kartı alıp kullanmak.


Teknik Konularda Mail veya PM atmayınız, bu tip mesajlara cevap verilmeyecektir, forumda ilgili bölümde mesaj yazınız



"İyi Çırak Ustası Yokken Anlaşılır"

ElemaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
..:: Sitemize Destek İçin Reklam Verebilirsiniz ::..
..:: Reklam Alanı ::..
PAYLAŞIMLARIN DEVAMI İÇİN SİTE İÇERİSİNDEKİ REKLAMLARA TIKLAYINIZ
..::: TEKNİK PAYLAŞIM PLATFORMUNDAKİ BU KONUYU BEĞENDİYSENİZ ARKADAŞINIZLA PAYLAŞABİLİRSİNİZ ::..
ElemaN Yollayabilirsin Dedi!
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Yeni Konu aç Cevapla

Bookmarks

Etiket
ekran, hizasirtma, karti


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Araçları Arama
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Kategori Başlıkları Cevaplar Mesajlara Cevaplar
MSI K9VGM-V Ekran Kartı Driver Teknik Adam Ekran Kartları 0 18-02-09 18:06
Gigabyte Nvidia FX5500 Ekran Kartı Driver Teknik Adam Ekran Kartları 0 18-02-09 18:05
Winfast Nvidia GF 8600 Ekran Kartı Driver Teknik Adam Ekran Kartları 0 18-02-09 18:04
MSI PM8PM-V Ekran Kartı Driver Teknik Adam Ekran Kartları 0 18-02-09 18:03
MSI FX5200 Series Ekran Kartı Driver Teknik Adam Ekran Kartları 0 18-02-09 18:02


Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 02:55 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 RC2
© ELEKTROFORUM.net ™
Protected by Cracker By ElemaN
Bu web sitesini kullanmanız Kullanım Koşulları'nı onayladığınız anlamına gelmektedir.
Copyright © 2008 - 2018 - elektroforum.net
Açılan konular, yazılan mesajlar sahiplerinin sorumluluğu altındadır.

Eğitim ve Ögretim Genel


Flash Oyun Portalı

Teknik Haber Paylaşım Portalı

ELEKTROFORUM forum sitesi olduğundan üyelerimizin açmış olduğu konular onay almadan yayınlanmaktadır.Forumumuzdaki tüm dosyalar tanıtım amaçlı olarak paylaşılmakta olup forum bünyesinde kullanımı lisans gerektiren dosya barındırılmamaktadır.Tanıtım amaçlı dosyaları bilgisayarınızda 24 saatten fazla tutmanız T.C yasalarına göre suç sayılır.Hakkının ihlal edildiğini düşünen hak sahibi,şahıs veya şirketin bize bildirmesi durumunda,ihlal unsuru içerdiği tesbit edilen dosyalar yayından derhal kaldırılacaktır. 5846 sayılı kanunun 25. maddesinin ek 4. maddesine göre hakkı ihlal edilen kişi yada şirketler öncelikle ihlalin durdurulmasını istemek zorundadır.Sitemizi kullanan üyelerimiz bu kuralları kabul etmiş sayılır.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219