Üye Olmak İçin Tıklayın

Hoşgeldin, Kayıtsız Üye.

Teknik Paylaşım Platformu, teknik içerikli bilgi ve tecrübelerin paylaşımı için teknik elemanlar tarafından hiçbir maddi çıkar söz konusu olmadan kurulmuştur.
Sizde Teknik Paylaşım Platformundan daha faydalı bir şekilde yararlanmak istiyorsanız ÜYE OLUNUZ
Üye olmak için veya forum hakkında yardım almak için TIKLAYINIZ

TEKNİK VİDEOLAR TEKNİK DOSYALAR TEKNİK RESİMLER OYUN PORTALI ÇEVRİMİÇİ UYGULAMALAR
Diğer Mekanik Konular Hiçbir kategoriye sokamadığınız mekanik içerikli konular bölümü

Konu Bilgileri
Konu Başlığı Madeni Yağlar
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
877

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Konu Araçları Arama Stil
Eski 01-12-15, 20:50   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
USTA ÜYE
 
sobo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
SponsorElektrohaber.net
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Üye No: 3
Mesaj Adedi: 294
Konu Adedi: 269
Seviye 16 [♥ Bé-Yêu ♥]
Aktiflik: 0 / 375
Güç: 98 / 13222
Deneyim: 3%

Teşekkür Grafikleri
Teşekkür: 1
19 Mesajına 27 Teşekkür edildi
Puan Grafiği
Rep Puanı: 10
Rep Derecesi :
sobo is on a distinguished road
Destek İçin

Bu sitenin reklam gelirleri tamamıyla sitenin host masraflarına gitmektedir,bu amaçla reklam vermek için Bannera TIKLAYINIZ ElemaN
Ek Bilgiler
sobo - MSN üzeri Mesaj gönder
Unhappy Madeni Yağlar



Madeni yağlar petrol türevi yağlardır. İçlerinde (tüm marka yağlar için geçerlidir) oksidasyon engelleyici (paslanmaya karşı) ,korozyon (aşınma) en gelleyici ,temizleyici ,pas önleyici ,yanma önleyici çeşitli kimyasallar mevcuttur. Bu katkıların oran ve içeriğini yağın kullanım alanı belirler. Örneğin hidrolik yağlarında yağın havayı tutmasını önleyici katkılar vardır. Bunun nedeni yüksek basınçlarda yağın içerisinde çözülmüş olan havanın tepki vererek hacim değiştirmesini önlemektir.

Her tür mekanik cihazda yağlama son derece önemlidir. Yağlama ile metal sürtünmesi azaltılarak hem metal aşınması önlenir ,hem enerji tasarrufu sağlanır hemde sürtünme sonucu oluşan ısı azaltılır ve dağıtılır. Madeni yağ kullanımında gerek oto olsun gerek çeşitli makineler olsun yağın fabrika tavsiyesi doğrultusunda kullanılması gerekir. Bilinmiyorsa kullanılacağı alana uygun yağ seçilmelidir. Seçimde yağın kullanıldığı alandaki dönüş hızı ,yatak -şaft aralığı ve yatağa binen yük kritik hususlardır. Hız arttıkça yağ incelmelidir. Yatak şeft aralığı ve yük arttıkça yağ kalınlaşmalıdır.

Temelde madeni yağlar sentetik yağlar ve mineral esaslı yağlar olarak iki gruba ayrılır.
Sentetik yağlar kimyasal yollarla elde edilen yağlardır. Yüksek özellikli yağlardır. Mineral yağlar ise petrolün rafinasyonu ile üretilerek elde edilir. Kaliteli bir yağ amacına uygun kullanıldığı müddetçe köpürmez. Özellikle otonuzda sentetik yağları öneririz.

Madeni Yağların Ömrü : Madeni yağlar açık kaplarda bir yıldan fazla tutulmamalıdır. Açık kaplarda yağlar havadaki oksijen ve nemi çözerek kimyasal yapısını bozabilmektedirler. Bu nedenle arabanızda hiç kullanmamış olsanız bile her yıl motor yağını değiştirmenizi öneririz. Şanziman kapalı bir sistem olduğu için yağ değişimi ihtiyacı pek yoktur. Kapalı kaplarda saklanan yağlarda ise ömür son derece uzundur. Markadan markaya farklar olabileceği için rakam vermek istemiyoruz.

Madeni Yağlarda Vizkozite Sınıflandırması : Piyasada sık sık 10W40 ,10-30 gibi isimlendirmeler duyarız. Bu rakamlar yağın vizkozite sınıfını belirtir. Vizkozite sıvıların akmaya karşı gösterdiği dirençtir. Bir tür sıvı iç sürtünmesi değeridir. Yani rakam büyüdükçe halk ağzı ile yağ kalınlaşır ,küçüldükçe yağ incelir. Kolay anlamak için vizkozite değeri büyüdükçe yağ bal kıvamına doğru yoğunlaşır ,küçüldükçe ay çiçek yağı gibi akışkanlaşır.
Peki insanların örneğin 10-30 dedikleri ,SAE 10W30 yağ nedir. Bu rakamların anlamı nedir? SAE uluslar arası bir standarttır. W Winter yani KIŞ ı simgeler. Yağların sıcaklığa göre vizkozitesi -halk dili ile kalınlığı değiştiği için 2 farklı değer belirtilerek isimlenirler. Madeni yağlar ısı arrtıkça incelirler (vizkozitesi düşer) ,ısı düştükçede kalınlaşırlar. SAE10W40 motor yağı dediğimiz zaman "uluslar arası standartlara göre -20 derecede vizkozitesi en fazla 40 cSt,.çalışma sıcaklığında (yaklaşık 100C) ise en az 10 cSt olacan motor yağını anlarız. Biraz daha sadeleştirerek anlatmak gerekirse ;kış mevsimindeyiz ve motorumuz çok soğuk. Yağımız kalınlaşmış vaziyette. Bu şartlarda 10W40 yağın vizkozite değeri en fazla 40 cSt olmalıdır. Motor çalıştıkça ısındı ve çalışma sıcaklığına ulaştı. Motorumuz yer yer yaklaşık 100C sıcaklığa ulaştı. Yağımız bu sıcaklıkta inceldi. İşte tam bu anda vizkozitesi 10 cSt olmalıdır. Daha fazla incelmemelidir. Tabi bu 10W40 motor yağı için bir örnek.
Eski tip otolar genelde 10W40 kamyonlar 20W40 yani nesil benzinli otolar 5w30,10w30 ,yeni nesil dizeller ise 10w30,10w40 15w40 yağ kullanmaktadırlar. Dizel araçlarda turbo varsa tuboşarj uyumlu yağlar tercih edilmelidir. Motor kilometresi 150-200.000 Km yi geçince eğer motorda yağ eksiltmeleri varsa fabrika değerlerinin bir üstü kalınlıkta yağ kullanmak düşünülebirilir.

Hidrolik yağlari ,dişli yağları gibi sabite yakın sıcaklıklarda çalışan yağlar genellikle tek rakam ile belirtilir. 10 Numara -90 Numara gibi. Verilen rakam yine vizkozite indeksini belirtir.

Yağ Özelliğini Yitirmişmi? : Motorunuzda kullandığınız yağın özelliğini yitirip yitirmediğini anlamak istiyorsanız birkaç önerimiz olabilir. Normalde yağ değişimi km ye göre yapılır ancak biz km bilgilerini unuttuğunuzu varsayıyoruz. Öncelikle motor yağınızı yukarıda anlattığımız nedenlerden ötürü 1 yıl dolmadan değiştirilmesi gerekir. 1 Yıl dolmadı ise yağ çubuğunu çekerek motor yağından bir parçayı işaret ve baş parmağınızla sıyırın. Yavaş yavaş parmağınızı açın ,kalın yağ hemen kopmayacak ve iki parmağınız arasında sünecektir. Yağınız ömrünü doldurmaya başladıkça incelir ve iki parmağınız arasında hemen kopar. Yağ hemen kopuyorsa yağınızı değiştirin. Yağ 2-3 mm esniyorsa daha kullanabilirsiniz. Sonra parmaklarınızı biri birine sürterek yağın yağlama yapıp yapmadığına bakın.

Pek çok kişi yağın rengine aldanır. Oysa renk son derece yanıltıcıdır. Örneğin dizel bir araçta motorinin yamna özelliklerinden dolayı yağ hemen kararır. Henüz 1.000 km yapmış dizel bir aracın motor yağını kap kara görürsünüz. Bu yağ değiştirmeniz gerektiğini göstermez. Motorinin yanması ile ilgili bir husustur ve normaldir. LPG li bir araçta ise motor yağını 10.000km kullanmış bile olsanız sap sarı görebilirsiniz. Bu yağınızın iyi olduğunu göstermez. LPG yanma sonucu fazla artık oluşurmadığı için yağı kirletmez ,bu yüzden yağ sapsarı durmaktadır. Oysa özelliğini yitirmiştir. Motor yağı köpüklü ve beyaz çıkıyorsa bu çok tehlikeli bir durumdur. Motorunuzda su yağa karışıyordur. Hemen servise gidin. Km yapmayın. Yağ ve su motorda yüksek ısıda karıştığında beyaz -gri bir hal alır.
Yağ durumunu anlamada en sağlam yol yukarıda anlattığımız iki parmak yoludur.



sobo isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
..:: Sitemize Destek İçin Reklam Verebilirsiniz ::..
..:: Reklam Alanı ::..
PAYLAŞIMLARIN DEVAMI İÇİN SİTE İÇERİSİNDEKİ REKLAMLARA TIKLAYINIZ
..::: TEKNİK PAYLAŞIM PLATFORMUNDAKİ BU KONUYU BEĞENDİYSENİZ ARKADAŞINIZLA PAYLAŞABİLİRSİNİZ ::..
ElemaN Yollayabilirsin Dedi!
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Yeni Konu aç Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Araçları Arama
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Kategori Başlıkları Cevaplar Mesajlara Cevaplar
Dünyanın En Derin Altın Madeni (Yapısı) - National Geographic (TR) elif Teknik Belgeseller 0 18-01-11 18:43
transformatörlerde kullanılan yağlar ve özellikleri zorbey Transformatörler 0 09-05-08 15:08


Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 23:33 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 RC2
© ELEKTROFORUM.net ™
Protected by Cracker By ElemaN
Bu web sitesini kullanmanız Kullanım Koşulları'nı onayladığınız anlamına gelmektedir.
Copyright © 2008 - 2018 - elektroforum.net
Açılan konular, yazılan mesajlar sahiplerinin sorumluluğu altındadır.

Eğitim ve Ögretim Genel


Flash Oyun Portalı

Teknik Haber Paylaşım Portalı

ELEKTROFORUM forum sitesi olduğundan üyelerimizin açmış olduğu konular onay almadan yayınlanmaktadır.Forumumuzdaki tüm dosyalar tanıtım amaçlı olarak paylaşılmakta olup forum bünyesinde kullanımı lisans gerektiren dosya barındırılmamaktadır.Tanıtım amaçlı dosyaları bilgisayarınızda 24 saatten fazla tutmanız T.C yasalarına göre suç sayılır.Hakkının ihlal edildiğini düşünen hak sahibi,şahıs veya şirketin bize bildirmesi durumunda,ihlal unsuru içerdiği tesbit edilen dosyalar yayından derhal kaldırılacaktır. 5846 sayılı kanunun 25. maddesinin ek 4. maddesine göre hakkı ihlal edilen kişi yada şirketler öncelikle ihlalin durdurulmasını istemek zorundadır.Sitemizi kullanan üyelerimiz bu kuralları kabul etmiş sayılır.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219