Üye Olmak İçin Tıklayın

Hoşgeldin, Kayıtsız Üye.

Teknik Paylaşım Platformu, teknik içerikli bilgi ve tecrübelerin paylaşımı için teknik elemanlar tarafından hiçbir maddi çıkar söz konusu olmadan kurulmuştur.
Sizde Teknik Paylaşım Platformundan daha faydalı bir şekilde yararlanmak istiyorsanız ÜYE OLUNUZ
Üye olmak için veya forum hakkında yardım almak için TIKLAYINIZ

TEKNİK VİDEOLAR TEKNİK DOSYALAR TEKNİK RESİMLER OYUN PORTALI ÇEVRİMİÇİ UYGULAMALAR
Nasıl Oluyorda, Oluyor? Cihazların nasıl bulunduğu veya nasıl çalıştırğını bu bölüm altında paylaşabilirsiniz

Konu Bilgileri
Konu Başlığı Helikopter Nasıl Uçar?
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
69

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Konu Araçları Arama Stil
Eski 10-09-18, 19:42   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Kurucu α∂мιη
 
ElemaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
SponsorElektrohaber.net
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Üye No: 1
Mesaj Adedi: 45.726
Konu Adedi: 7244
Seviye 102 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Aktiflik: 3795 / 3795
Güç: 15242 / 78820
Deneyim: 20%

Teşekkür Grafikleri
Teşekkür: 69
1078 Mesajına 3347 Teşekkür edildi
Puan Grafiği
Rep Puanı: 6218
Rep Derecesi :
ElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond reputeElemaN has a reputation beyond repute
Destek İçin

Bu sitenin reklam gelirleri tamamıyla sitenin host masraflarına gitmektedir,bu amaçla reklam vermek için Bannera TIKLAYINIZ ElemaN
Ek Bilgiler
ElemaN - MSN üzeri Mesaj gönder ElemaN - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart Helikopter Nasıl Uçar?



Helikopterleri uçaklardan ayıran en büyük özellik dikey olarak iniş kalkış yapabilmesi ve havada sabit bir şekilde kalabilmesidir. Bir çok alanda uçak yerine helikopterler tercih edilir. Uçaklar dar alanlarda şehir merkezlerinde, fabrika ve hastane bahçelerinde ayrıca küçük savaş gemilerinde iniş kalkış yapamazlar. Bu yüzden kullanım alanının kısıtlı olması ve pratiklik açısından iş, sağlık, savaş vb. gibi durumlarda personel ve ikmal malzemesi taşınması açısından önemi büyüktür. 20. yüzyılın insan hayatındaki en önemli buluşlarından biridir.



Uçakların ve helikopterlerin uçma prensibinde ortak noktalar vardır fakat uçağın aksine helikopterlerin pervaneleri bildiğiniz gibi üst kısımdadır. Bu onun dikey olarak iniş ve kalkış yapabilmesi içindir. Helikopter pervaneleri helikopterin modeline ve yük kapasitesine göre en az 2 palden oluşur. Pervanenin dönen kısımlarına pal denir buna halk arasında yaprak ya da pervanenin kolları da denmektedir. Helikopter pervanesi motor çalıştırılıp dönmeye başladığı sırada pallere kalkış için pilot tarafından uygun açı verildiğinde pallerin tasarlanan aerodinamik yapısı gereği pervanenin üst kısmındaki hava daha hızlı akar ve bu üst kısımda basıncın düşmesini sağlar. Bu durumda alt kısmındaki hava daha yavaş akar ve üst kısma göre daha yüksek basınç oluşur. Üstteki basınç pervanenin altındaki basınçtan daha az olduğu zaman dikey yönde yukarı doğru bir çekim gücü, kaldırma kuvveti oluşur ve bu şekilde helikopter havalanmaya başlar. Helikopterlerin pervaneleri ve pervane palleri belirli açılarda kontrol edilebilmektedir. Helikopterin havalanabilmesi, zeminde ve havada sabit durabilmesi için paller belirli açılarda hareket ettirilir. İstenen doğru açı yakalandığında helikopter havalanır yine istenen doğru açı yakalandığında helikopter havada sabit durur. Pervanelerin açılarını kontrol eden düzeneğe ise kollektif denir. Pilot tarafından kontrol edilen kollektif düzeneği havanlanmak için palleri doğru açıya getirdiğinde pervaneye hava akımından dolayı direnç artar ve bu durumda pilotun motor devrini arttırması gerekir.

Dikey yönde havalanma esnasında sadece pallerin yani pervanenin yapraklarının açısı değişiyor ileri, geri, ve yana hareket içinse pervane sisteminin tüm pallerle birlikte tamamının açısı değişerek gitmek istenen yöne hareket ediyor. Örneğin helikopterin üzerinde düz duran pervaneye helikopterin ileri istikamete hareketi için öne doğru eğim verilerek ileri doğru gitmesi sağlanıyor. Bu mekanik kontrol sistemine ise Cyclic denir.

Helikopterin havada sabit asılı konumda dururken ya da hareket halindeyken sağa, sola ve 360 derece dönebilmesini kuyruk kısmında bulunan küçük pervane sağlar. Bunun sadece dönüşlerde değil aynı zamanda helikopterin sabit durmasında da önemi büyüktür. Eğer arka kısımdaki küçük pervane olmasaydı helikopter üst kısımda dönen büyük pervanenin tersi yönünde dönerdi. Bu kuvvet tepkisine karşı kuvvet olarak kuyruk kısmında küçük bir pervane bulunur ve böylece helikopter rotasını koruyabilir. Bu sistem kokpitte bulunan ve anti tork adı verilen pedallar ile kontrol edilir. Anti tork pedalları ile helikopterin kuyruk kısmındaki küçük pervanenin dönme hızı ve yönü ayarlanarak istenen hareket sağlanır.





Teknik Konularda Mail veya PM atmayınız, bu tip mesajlara cevap verilmeyecektir, forumda ilgili bölümde mesaj yazınız



"İyi Çırak Ustası Yokken Anlaşılır"

ElemaN isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
..:: Sitemize Destek İçin Reklam Verebilirsiniz ::..
..:: Reklam Alanı ::..
PAYLAŞIMLARIN DEVAMI İÇİN SİTE İÇERİSİNDEKİ REKLAMLARA TIKLAYINIZ
..::: TEKNİK PAYLAŞIM PLATFORMUNDAKİ BU KONUYU BEĞENDİYSENİZ ARKADAŞINIZLA PAYLAŞABİLİRSİNİZ ::..
ElemaN Yollayabilirsin Dedi!
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Yeni Konu aç Cevapla

Bookmarks


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Araçları Arama
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz Aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Kategori Başlıkları Cevaplar Mesajlara Cevaplar
RC Helikopter Yapımı starhacker Ses Ve Görüntü Sistemleri 0 10-07-11 09:48
Helikopter ElemaN İcatlar & Buluşlar & Geliştirmeler 2 16-05-10 19:59
Hat Bakımcıları ve Helikopter derebeyi Elektrik Video & Resimler 0 17-03-10 21:41
Uçak nedir ve nasıl uçar? ElemaN Nasıl Oluyorda, Oluyor? 1 13-11-08 22:42
Helikopterin İcadı, Helikopter Nasıl Çalışır? ElemaN İcatlar & Buluşlar & Geliştirmeler 0 25-10-08 10:05


Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 03:37 .


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 RC2
© ELEKTROFORUM.net ™
Protected by Cracker By ElemaN
Bu web sitesini kullanmanız Kullanım Koşulları'nı onayladığınız anlamına gelmektedir.
Copyright © 2008 - 2018 - elektroforum.net
Açılan konular, yazılan mesajlar sahiplerinin sorumluluğu altındadır.

Eğitim ve Ögretim Genel


Flash Oyun Portalı

Teknik Haber Paylaşım Portalı

ELEKTROFORUM forum sitesi olduğundan üyelerimizin açmış olduğu konular onay almadan yayınlanmaktadır.Forumumuzdaki tüm dosyalar tanıtım amaçlı olarak paylaşılmakta olup forum bünyesinde kullanımı lisans gerektiren dosya barındırılmamaktadır.Tanıtım amaçlı dosyaları bilgisayarınızda 24 saatten fazla tutmanız T.C yasalarına göre suç sayılır.Hakkının ihlal edildiğini düşünen hak sahibi,şahıs veya şirketin bize bildirmesi durumunda,ihlal unsuru içerdiği tesbit edilen dosyalar yayından derhal kaldırılacaktır. 5846 sayılı kanunun 25. maddesinin ek 4. maddesine göre hakkı ihlal edilen kişi yada şirketler öncelikle ihlalin durdurulmasını istemek zorundadır.Sitemizi kullanan üyelerimiz bu kuralları kabul etmiş sayılır.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240